تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

رقابت تردز با ایکس شدت گرفت | تردز آمار جدیدی از از کاربران فعال خود منتشر شد

مارک زاکربرگ در آستانه یک سالگی جدیدترین شبکه اجتماعی شرکت متا، تعداد کاربران ماهانه فعال تردز را اعلام کرد.

ایلان ماسک

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: شرکت «متا» که شرکت مادر اینستاگرام و فیس بوک است، در پنجم ژوئیه سال میلادی گذشته، «تردز» را به عنوان رقیب «ایکس» (توییتر سابق) معرفی کرد تا از هرج و مرجی که پس از این خریداری شدن این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، ایجاد شده بود، استفاده برده و کاربران آن را جذب کند.

«تردز» در کمتر از یک هفته، ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد که تا حدودی به دلیل امکان ایجاد پروفایل «تردز» برای کاربران از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام بود، اما متعاقبا، تعداد کاربران آن کاهش یافت.

پمارک زاکربرگ، مدیرعامل «متا» در پستی در «تردز»، نوشت: «چه سالی بود». وی در آوریل، تعداد کاربران «تردز» را بیش از ۱۵۰ میلیون نفر تخمین زده بود.

میانگین کاربران ماهانه «تردز»، تنها تصویر محدودی از محبوبیت این شبکه اجتماعی را ترسیم می‌کند. این پلتفرم، معیار‌های کلیدی مانند تعداد کاربران روزانه فعال و میانگین زمان سپری شده به ازای هر کاربر را فاش نکرده است. طبق گزارش شرکت اطلاعات بازار «سنسور تاور»، اگرچه، «تردز»، تعداد کاربرانش را با توسعه بین المللی و عرضه قابلیت‌های جدید، افزایش داده، اما برای ترغیب تعامل بیشتر کاربران، به تقلا افتاده است.


بیشتر بخوانید: فرود هیجان‌انگیز دو ماهواره اسپیس ایکس


بنا بر داده‌های «سنسور تاور»، کاربران «تردز» در ماه میلادی گذشته، به طور میانگین، هفت دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری کردند که حدود ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، «تردز» تبلیغات ندارد و بر این اساس، درآمدی برای شرکت «متا»، تولید نمی‌کند. این پلتفرم اخیرا به گروه سایت‌های شبکه اجتماعی پیوسته که از پروتکل «اکتیویتی پاب» پشتیبانی می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد در بین پلتفرمها، تعامل داشته باشند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما